Bloog Wirtualna Polska
Jest 1 272 587 bloog闚 | losowy blog | inne blogi | zaloguj si | za堯 bloga
Kana ATOM Kana RSS

Regu造 xiangqi dla ambitnych (2)

poniedzia貫k, 06 stycznia 2014 19:08
Skocz do komentarzy

Drodzy Czytelnicy!

 

To nasz pierwszy post Roku 2014 i skorzystam z okazji, aby 篡czy Wam Szcz窷liwego Nowego Roku, du穎 rado軼i  satysfakcji w pracy i w rodzinie.

 

Dzisiaj kontynuujemy nasz przegl康 regu xiangqi dla zaawansowanych.

 

W szachach chi雟kich do sytuacji remisowej mo積a doj嗆 tak瞠 kiedy jeden z graczy wiecznie grozi drugiemu matem  lub kiedy obaj przeciwnicy wiecznie gro膨 sobie  nawzajem matem.

 

Wieczna gro嬌a matowania

 

post6gen_14_1.jpg

 

 

W tej pozycji, maj帷 centralizowanym Dzia這, które blokuje czarnego S這nia, Czerwone graj:

1. R2=3 gro膨c matem 2. R3+3. Czarne ripostuj ruchem 1.. E7+9. Czerwone zagraj wi璚 2. R3=2, gro膨c jeszcze raz matem. Czarne, nie maj帷 lepszego ruch, cofaj S這nia jeszcze raz. 2…E9-7. I wracamy do pozycji wyj軼iowej.

 

 

 

Ale czy Czerwone nie maj lepszego ruchu? Np. 3. R2=4 z gro嬌 4. R4+3 mat! Niestety Czarne mog si wybroni i kontratakowa ruchem tylnego pionka 3…BP=6! I je郵i 4. R4-4(x P) to 4… R1=5(x C) i Czarne wygrywaj.

 

Czerwone nie maj wi璚 wyj軼ia i musz grozi przeciwnikowi matem

 

3. R2=3 E7+9 4.R3=2 E9-7 5. R2=3 E7+9 6. R3=2 E9-7 itd.

 

I tak mamy wieczn gro嬌 mata ze strony Czerwonych. Je郵i one nie chc zmieni ruchu, to partia jest uwa瘸na za remisow. To samo dotyczy sytuacji, w której gracz daje na zmian szacha i grozi matem – jest remis.

 

A teraz proponuj Czytelnikom nast瘼n pozycj – tu Czerwonym brakuje kilku bierek. Jak mog one uratowa swoj parti?

 

post6gen_14_2.jpg

 

Wzajemna wieczna gro嬌a matowania

 

post6gen_14_3.jpg

 

W tej pozycji Czerwone zagra造

 

1. P5=4 

 Czarne ripostowa造 posuni璚iem

1……..  K4=5 .

Teraz Czerwone ruchem

2. K5=4 

Gro膨c matem 3.P4+1

2……. P5=6

Czarne paruj gro嬌 i same gro膨 matem 3…R1+1 4.E9-7 R1=3 mat.

3. P4=5 K5=6

4. K4=5

Czerwone gro膨 teraz matem ruchem 5. P5+1

4…….. P5=6

Ale Czarne te gro膨 matem. W tej sytuacji obaj przeciwnicy mog kontynuowa w niesko鎍zono嗆.

5. P5=4 K6=5 6. K5=4 P5+6 7. P4=5 K5=6 8. K4=5 P6=5, itd.

 

Je郵i 瘸den z dwóch graczy nie chce zmieni ruchu, parti uznaje si za remisow.

 

 

 

Podziel się
oceń
1
1


Tagi: regu造

Wi璚ej na ten temat


Komentarze do wpisu

Skocz do dodawania komentarzy

Zapami皻aj Nick

Zapami皻aj Blog

Wstaw emotikona

Akceptuj regulamin i zobowi您uj si do przestrzegania jego postanowie.

wtorek, 21 listopada 2017

Licznik odwiedzin:  12 086  

Kalendarz

« listopad »
pn wt cz pt sb nd
  0102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

O moim bloogu

Blog w j瞛yku polskim o technice, historii i wydarzenia w 鈍iecie szach闚 chi雟kich XIANGQI

G這suj na bloog






zobacz wyniki

Wyszukaj

Wpisz szukan fraz i kliknij Szukaj:

Subskrypcja

Wpisz sw鎩 adres e-mail aby otrzymywa info o nowym wpisie:

Statystyki

Odwiedziny: 12086

Lubi to

Wi璚ej w serwisach WP

Pytamy.pl

Pytamy.pl